Mokslas


Šalies video filmų konkursas "Stop kadras"

           Gegužės 24 d. gimnazijoje vyko šalies bendrojo ugdymo mokyklų 7-12 klasių mokinių video filmų "Stop kadras" konkursas. Konkursui buvo pristatyta 21 filmukas: mokyklų bei vietovių pristatymai, reklamos, dokumentiniai siužetai, laisvalaikio praleidimo pasirinkimai, jaunimo problemų nagrinėjimas.
      "Romuvos" gimnazistai jau antrus metus IT pamokų metu kuria mokslo populiarinimo filmus. Mokiniai pasirenka senovės Graikijos mokslininką, filosofą (Pitagorą, Eratosteną, Euklidą, Talį, Archimedą ar kitą) ir atlieka eksperimentus: išmatuoja atstumus iki tam tikrų objektų pagal Talį, mokyklos aukštį pagal Pitagorą, apskritimo ilgį pagal Eratosteną, įrodinėja Archimedo dėsnį ir pan. Visus eksperimentus mokiniai nufilmuoja ir sukuria video siužetus, kurie naudojami pamokų metu, kaip mokymo priemonė. Tai ugdo mokinių kūrybiškumą, skatina domėtis IT programomis bei mokslo istorija,  padeda geriau suvokti geometrijos teoremas, fizikos dėsnius, teorinių žinių pritaikymą realiame gyvenime. Šiame konkurse Liutauro Sinkevičiaus, Tautvydo Viliopo ir Modesto Stugio sukurtas video filmas "Archimedo dėsnis" nepaliko abejingų nei mokinių, nei mokytojų.  Mokslo populiarinimo filmai gali būti ne tik naudingi, bet ir nuotaikingi ir įdomūs. 
    Konkursą pirmą kartą vedė ir organizavo naujos projekto "Jaunimo mokslo kavinė" dalyvės, 1a klasės mokinės, Poškaitė Gabija Marija ir Mačiulytė Ieva.
      Konkurso nugalėtojai galėjo pasidaryti asmenukę su dronu. 


Mokslo populiarinimo fimai

Jaunimo mokslo kavinės dalyviai sukūrė mokslo populiarinimo fimus. Mokiniai turėjo pasirinkti senovės Graikijos mokslininką ir atlikti eksperimentus, taip, kaip atliko graikų išminčiai. Eksperimentus nufilmavo ir pristatė  kitiems mokiniams.



Mokinių sukurti mokslo populiarinimo filmai


“Lobio paieška ir mokslas – informacijos ištekliai internete mokymuisi ir studijoms”.

 

             Projekto „Jaunimo mokslo kavinė“ nariai  alyvavo  netradicinėje IT pamokoje "Lobio paieška ir mokslas - informacijos ištekliai internete mokymuisi bei studijoms"  

              Pamokos tikslas - sudominti mokinius skaityti mokslinę literatūrą ne tik internete, bet ir skaityti mokslinio tipo knygas, esančias gimnazijos bibliotekoje bei, naudojant įvairias programines įrangas sukurti STEM krypties mokymo dalykams plakatus. 

        Mokiniai dirbo mažose grupelėse. Visų pirma jie turėjo atlikti klausimyną apie knygas, bibliotekas, istoriją. Sunkiausias klausimas buvo „Nuo kelių puslapių spaudinys vadinamas knyga?“.

        Sėkmingai įveikę testą, mokiniai turėjo iššifruoti su QR kodais užkoduotas užduotis ir susirasti  mokslo knygose reikiamą informaciją.  Kai kam prireikė ir interneto. Išsiaiškinę užduotį, mokiniai sukūrė STEM krypties mokymo dalykams plakatus, kuriuos publikavo internetinėje platformoje. 

      Projekto nariai parodė, kad moka ne tik organizuoti renginius, bet ir pasinaudoti reikiama programine įranga (o jų buvo net 5), tikslingai panaudoti mobiliuosius telefonus, kritiškai mąstydami susirasti reikiamą informaciją ir kūrybingai atlikti užduotis. Pamokos metu naudojama mokslinė literatūra sudomino mokinius: turime pirmąjį mokslinės literatūros skaitytoją. 


Mokinių sukurti STEM dalykams plakatai

Klausimyno "Knygos ir biblioteka"rezultatai


Video filmas "IT'sTEAM

     Renginio "Intelektinis žaidimas "IT'sTEAM " gražiausios akimirkos sudėtos šiame video filmuke.  Filmą kūrė Evija Lesenavičiūtė,(2a kl.)



Mobilių aplikacijų bei liniuočių kūrimas


Mokinių sukurti video klausimai


Video klausimas iš Portugalijos


IT verslo planas

IT verslo planas yra sukurtas antros klasės mokinių, kurie nutarė kurti mobiliąsias aplikacijas. 

Download
IT Verslo planas.pdf
Adobe Acrobat Document 173.7 KB


Matematikos verslo planas

Matematikos STEM grupelės kūrė liniuotes. Išnagrinėję pavyzdinius verslo planus, parašė liniuočių kūrimo verslo planą.



Matematikos II verslo planas

Liniuotes kūrė ir verslo planus rašė  trys matematikos grupelės. Skirtingos liniuotės ir skirtingi verslo planai.

Download
Matematikos II verslo planas.pdf
Adobe Acrobat Document 189.9 KB


Pavyzdiniai verslo planai.

 Mokiniai nagrinėjo pavyzdinius verslo planus. Prieš įgyvendindami savoo idėjas, projekto dalyviai pabandė parašyti savo verslo planus.

Download
verslo_planas_investiciniams_fondams.pdf
Adobe Acrobat Document 374.6 KB
Download
Verslo_plano_vadovas.pdf
Adobe Acrobat Document 1.4 MB
Download
VP-ES-turinys.pdf
Adobe Acrobat Document 235.3 KB


Saugesnio interneto diena

             Saugesnio interneto diena yra organizuojama INSAFE tinklo kiekvienais metais pirmąjį vasario mėnesio antradienį. 2017 m. Saugesnio interneto diena daugelyje Europos šalių buvo minima vasario 7 d., siekiant paskatinti jaunus viso pasaulio žmones saugiau ir atsakingiau naudotis internetu ir mobiliaisiais telefonais.

 

             Šiais metais , vasario 7 d. 14.oo val. , projekto “Jaunimo mokslo kavinė” dalyviai  organizavo online varžybas  „Skatinkime pokyčius: vienykimės dėl geresnio interneto!” , naudojant   kompiuterinę programą Skype. Varžybose dalyvavo S.Šalkauskio bei “Romuvos” gimnazijų mokiniai, kurie atliko testus, parengtus su mokymo platforma Kahoot.  Geriausiai pasirodė Rūta Švamvarytė („Romuvos“ gimnazija) ir Andra (S.Šalkauskio gimnazija). 



Klausimynas mokytojams

Sausio 4 d. gimnazijoje buvo organizuotas seminaras mokytojams, kurio metu mokytojai atliko testą "Ar žinai STEM mokslininkus?" Mokytojai pirmą kartą atliko tekstą, naudojant programą Kahoot, Vidutinis teisingų atsakymų procentas - 60,47. Geriausias mokytojų rezultatas - 11 taškų iš 14 galimų. Testą sukūrė projekto nariai. 



Klausimynas "Ar žinai kur mokytis?"

Mokiniai parengė klausimus 1-3 klasių mokiniams apie Lietuvoje esančias mokymo institucijas, kuriose galima įsigyti matematikos bei IT specialybes. Kokios yra specialybės, susijusios su IT ir matematika?  

Download
STEM projektas. Klausimai..pdf
Adobe Acrobat Document 138.7 KB



Testas "Ar žinai mokslininkus?"

Projekto dalyviai sukūrė testą, kuriame reikia atpažinti mokslininkus, pagal jų nuotraukas. Testą atliko 1-3 klasių mokiniai. Deja, testo rezultatai rodo, kad mokiniai ne visus mokslininkus gerai žino. 

Download
Kas-pavaizduotas-šioje-nuotraukoje.pdf
Adobe Acrobat Document 218.1 KB


Mokinių sukurti klausimynai

IT pamokose svečiavosi atstovai iš Teo bei NFQ įmonių . Po susitikimų mokiniai parengė klausimynus su programa Kahoot! , kad geriau susipažinti su šių įmonių atstovų pateikta informacija. Klausimus mokiniai sudarinėjo ir ieškodami jos internete. 

Žaidžiame ir mokomės



Mokinių sukurti testai

Projekto dalyviai, kurie organizavo susitikimus su įvairių profesijų atstovais, parengė klausimynus. Klausimus rinko tokius, kurie yra susiję su svečių pateikta informacija.  Tai padėjo susisteminti mokinių žinias, paskatino pasidomėti  specialybėmis, kurias pristatė svečiai. 



IT užduotys. Informacija

IT pamokų metu, mokiniai rinko informaciją internete, pasirinkta tema. Temą rinkosi apie tai, kas buvo kalbėta susitikimų metu. Tokiu būdu, mokiniai turėjo galimybę palyginti, kokia informacija yra internete, kad yra mokoma mokykloje pagal programas ir ko reikia realiame gyvenime. 

Download
e-Verslas.pdf
Adobe Acrobat Document 217.1 KB
Download
Internetas.pdf
Adobe Acrobat Document 413.4 KB
Download
Išmanieji telefonai.pdf
Adobe Acrobat Document 487.9 KB
Download
Mobilieji-Išmanieji įrenginiai.pdf
Adobe Acrobat Document 378.3 KB
Download
Planšetiniai kompiuteriai.pdf
Adobe Acrobat Document 519.2 KB
Download
Internetas, intranetas, ekstranetas.pdf
Adobe Acrobat Document 2.4 MB


Filmai "Karjeros planavimo žingsniai"

It pamokų metu organiizuojamos video įrašų peržiūros, organizuojamos diskusijos. Vienas iš video filmų "Karjeros planavimo žingsniai" buvo pristatytas forumo metu.



IT užduotis. Video filmai mokymui

IT pamokų metu mokiniai   dirba su audio ir video kūrimo bei redagavimo programomis. Mokinių filmai pristatomi visų klasių mokiniams, nagrinėjant įvairias temas. Pvz. Filmas "Facebook" buvo sukurtas, kaip mokymo priemonė - patarimas mokiniams ko nereiktų daryti Facebook platformoje. 



Matematika vaizdžiai.

Matematiokos pamokų metu mokiniai sprendžia uždavinius su procentas. Kad mokiniai geriau suprastų, mokytojos rekomenduoja mokiniams pažiūrėti interneto svetainėse esančias video pamokas.. Video  pamokos skelbiamos ir facebook diskusijų  grupėje. 

Video įrašai:

V.Vanagas. Procentai 

V.Vanagas Nestandartiniai plotai

J.Gedminienė Procentai

B.Burgis Procentai

J.Gedminienė Erdvinės geometrijos įvadas



Video filmas "Forumas"

Projekte dalyvauja įvairių pomėgių, mokiniai: vieniems patinka programuoti, kitiems fotografuoti, filmuoti ir pan. Kiekvienas projekto narys gali pasirinkti veiklas pagal savo gebėjimus bei pomėgius. Todėl mokiniai, besidomintys multomedijos technologijomis, sukūrė video filmą, skirtą gimnazijoje organizuotam renginiui, STEM krypties forumui "Jaunimo mokslo kavinė". 



Matematikos užduotys

Matematikos pamokose mokiniai atliko įvairias užduotis, susijusias su bankais: skaičiavo palūkanas, indėlių padidėjimus ir mažėjimus, atlyginimus ir pan. Taigi, matematika, mokėjimas formulių ir gebėjimas mąstyti praverčia ir realiame gyvenime, atliekant įvairias operacijas su pinigais.  



IT užduotys. Programavimas

Programuotojams buvo parinktos tokios užduotys, kur reikėjo parašyti programas, palūkanoms skaičiuoti, indėlių padidėjimam bei mažėjimams, pinigų paskirstymo šeimos reikmenis užduotys ir pan. 



IT užduotys. Leidyba

Mokiniai, kurie yra pasirinkę leidybos kursą, kūrė projektui logo, kvietimus, skelbimus, rašė straipsnius, fotografavo ir filmavo renginius, mokinių darbą bei susitikimus su svečiais.



Projekto Logo rinkimai

Projekto dalyviai, naudodami balsavimo sistemą, išrinko projektui Logo, kurį sukūrė Rokas


Mokinių dalykiniai pranešimai forumui

Download
Projekto pristatymas.pdf
Adobe Acrobat Document 4.1 MB
Download
Šių dienų ir ateities profesijos.pdf
Adobe Acrobat Document 429.0 KB
Download
Matematika gyvenime.pdf
Adobe Acrobat Document 249.5 KB
Download
Klausimai apie organizuotus susitikimus
Adobe Acrobat Document 84.7 KB
Download
Klausimynas apie gimnaziją.pdf
Adobe Acrobat Document 123.1 KB